KONTRAST A A A

PAPUSZA ZNACZY LALKA

PAPUSZA ZNACZY LALKA

PAPUSZA ZNACZY LALKA

Kup bilet

Jest to historia o wartości walki ze słabościami i ograniczeniami społecznymi.

Papusza w spektaklu będzie symbolicznie zwielokrotniona, jej dzieje opowiada sześć aktorek (obok roli męskich), które będą metaforą kobiecej wspólnoty, ale także siły, jaką może uruchomić ambicja i upór, kiedy walczy się o swoje pragnienia. Życiorys Papuszy to doskonały przykład trudnej drogi po własne marzenia i cele, drogi pięknej duszy, która musi zmagać się z trudami narzuconymi przez swoją wspólnotę, czasem także ze światem przemocy i uzależnień.

Autor: Katarzyna Knychalska 
Reżyseria: Jacek Głomb
Scenografia: Małgorzata Bulanda
Muzyka: Bartosz Straburzyński
Ruch sceniczny: Witold Jurewicz
Kierownictwo muzyczne: Marek Zalewski
Projekt plakatu: Joanna Sapkowska
Inspicjent - sufler: Beata Chorążykiewicz

 

Występują:

Magdalena Dwurzyńska, Dominik  Jakubczak, Maciej Kotlarz, Marta Karmowska, Mikołaj Kwiatkowski, Magdalena Kasperowicz, Joanna Ginda  - Lenart, Jan Mierzyński, Tina Popko, Marzena Wieczorek, Oliwer Witek

Premiera: 10 września 2022 r.

Czas trwania: 90 min 

Zadanie realizowane w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania  Narkomanii na rok 2022
Sfinansowano z budżetu miasta Gorzowa Wielkopolskiego

Spektakl bierze udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

 

 

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Andrzej Lis, Julia Lizurek, Wiesław Kowalski, Magdalena Rewerenda, Agata Tomasiewicz

 

Fot. Karol Budrewicz